A Barcelona els fundadors de Giving Tuesday fan una crida a la solidaritat

Henry Timms i Asha Curran de Nova York fan una conferència al Palau Macaya.

Content
Esquerra

El passat 22 de juny els impulsors del #GivingTuesday a tot el món Asha Curran i en Henry Timms van participar en una conferència al Palau Macaya de Barcelona. La jornada va començar amb la intervenció de Juan Mezo, director de Valores & Marketing i impulsor de #GivingTuesday a Espanya, presentant els resultats dels dos anys de la iniciativa, ressaltant que el més important no són els números, sinó el que ha suposat per a moltes petites, mitjanes i grans entitats per començar a fer coses diferents per recaptar fons i per incentivar a les persones a que s’impliquin en causes socials.

Per aquesta edició 2017, ja es compta  amb la confirmació de 19 organitzacions promotores: Acción contra el Hambre, Acnur, Associación Española Contra el Cáncer,  Asociación Española de Fundaciones, Anesvad, Banc de Sang i Teixits, Creu Roja, Educo, Fundació Josep Carreres, Médicos del Mundo, Metjes sense fronteres, Obra Social la Caixa, Oxfam Intermón, Plan Internacional, Taula d’entitats del Tercer Sector Social, Vall d’Hebron Institut de Recerca, World Vision i WWF; juntament amb les empreses DKV i Schneider Electric.

Per la seva banda,  Ricard Valls, director de Zohar i impulsor del moviment #GivingTuesday a Espanya, que va anunciar les formacions que es portaran a terme durant el mes de setembre per tot el país, incloent les ciutats de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida. Alhora, va incidir en la importància de crear sinèrgies a nivell local.

A continuació va intervenir Henry Timms, director de l’organització 92Y, entitat impulsora del #GivingTuesday a nivell mundial, que va insistir en el canvi de tendències en el poder que ja no es concentra en un petit grup que mana des de l’elit, sinó que estan agafant força les persones que es mobilitzen i decideixen des de la base de la societat. Va remarcar que calen projectes per aquest nou poder.

Finalment, Asha Curran, Directora d’Innovació de l’organització 92Y i impulsora del #GivingTuesday, va parlar sobre campanyes arreu del món que van des de la sinèrgia entre zoològics (GivingZooDay), iniciatives d’universitats (GivingBlueDay) fins a històries de campanyes on dones que han patit violència de gènere o que surten de la presó reben roba per entrevistes de feina (GivingShoesDay). Així mateix, va explicar com grans partners com Facebook, Google, Pay Pal i Microsoft s’unien al #GivingTuesday amb les seves pròpies campanyes.

 

En definitiva, es va ressaltar que l’objectiu de #GivingTuesday és fer un món més solidari, on es millori la vida de les persones i es posi en valor les causes i les problemàtiques socials, donant especial importància a les col·laboracions, moviments locals i sinèrgies per poder arribar amb efectivitat a tota la societat. #GivingTuesday és una oportunitat per les organitzacions d’aprendre les unes de les altres, per anar més enllà, per analitzar aquelles coses que fas per fomentar la solidaritat i atrevir-te a fer-ne de noves.

 

Dreta
Temàtica
Banner

Destacats