El sector de la discapacitat demana que no es discrimini el col·lectiu en l’assistència sanitària

COCARMI rebutja el trasllat de persones a espais que no estan preparats per a l’atenció que necessiten.

Content
Esquerra
El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI) demana que es garanteixi l’accés a la salut de les persones amb discapacitat i que no siguin discriminades davant la gestió de la crisi per la COVID-19.
 
Les persones amb discapacitat i/o trastorn mental afronten barreres addicionals a l’hora d’accedir a l’atenció mèdica. Per això, demana prioritzar les  proves diagnòstiques ràpides a les persones que resideixen en institucions col·lectives i als treballadors que les atenen com a població diana en risc extrem. També cal estendre aquests tests ràpids a les persones que viuen als seus domicilis i que, per les seves grans necessitats, reben suports per part d’assistents personals i altres professionals de l’atenció social directa, així com a aquests mateixos treballadors i treballadores.
 
En els casos de persones amb discapacitat que hagin donat positiu, o bé mostrin simptomatologia lleu, COCARMI reclama que puguin realitzar l’aïllament en les condicions que recomanen les autoritats sanitàries: en una habitació individual i un lavabo propi per a cada persona malalta. Per dur-ho a terme, el Comitè sol·licita el reallotjament d’aquelles persones que visquin en centres o habitatges que no compleixin aquests requisits.
 
En relació amb el trasllat d’un grup de 21 persones amb discapacitat amb símptomes de COVID-19 a la Casa del Mar de Barcelona, el Comitè entén que es tracta d’una mesura ràpida per evitar la propagació del virus. Tot i això, considera que aquest espai no reuneix les condicions socials ni sanitàries per atendre adequadament persones amb discapacitat malaltes de coronavirus.
 
Dreta
Temàtica
Banner

Destacats

La Taula està nominada als European Social Services Awards 2025
Vota'ns! Banner European Social Services Awards 2025