La Diputació de Barcelona estén a 310 ajuntaments la Targeta Moneder d’Impacte Social

Dignifica l’ajuda alimentària i permetrà que 50.000 llars vulnerables puguin accedir a productes d’alimentació frescos en els comerços de proximitat.

Content
Esquerra

El passat divendres 16 de gener, es va presentar al CosmoCaixa un pla per estendre l’eina de la Targeta Moneder d’Impacte Social als 310 ajuntaments de la demarcació de Barcelona, gràcies a un conveni entre la Diputació de Barcelona i La Caixa, amb la col·laboració de Caritas Diocesana de Barcelona.

Es tracta d’una experiència que ja venia funcionant a les ciutats de Barcelona i de Martorell, i que permet que famílies vulnerables puguin accedir a productes d’alimentació frescos en els comerços de proximitat sense patir cap mena d’estigmatització.

La Targeta moneder d'impacte social és una targeta que els serveis socials locals podran lliurar, gratuïtament i de forma temporal, als usuaris beneficiaris del servei de distribució d'aliments o altres usuaris en situació de dificultat, amb un import concret segons la valoració de cada cas, perquè puguin comprar aliments. És una targeta de prepagament que permet a les persones en situació de vulnerabilitat social comprar aliments en establiments normalitzats de proximitat (només als establiments que disposin d'una Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques -CNAE- d'alimentació), com a complement o en substitució de recórrer a centres específics de repartiment d'aliments.

Amb aquesta nova modalitat de pagament dels ajuts d'alimentació dels serveis socials bàsics i de les entitats socials, la targeta substitueix el diner en efectiu i els vals.

La Diputació de Barcelona facilitarà als ajuntaments, als consells comarcals, i a les entitats que formen part de la xarxa de distribució d'aliments, la targeta de forma gratuïta. Enguany s'ofereixen 50.000 targetes d'impacte social, que els serveis socials dels ajuntaments podran lliurar als usuaris, amb l'assignació econòmica corresponent. Es calcula que poden tenir un impacte directe sobre unes 200.000 persones.

El programa Targeta moneder, basat en una experiència pionera de Caritas a Itàlia, vol donar suport als serveis socials locals davant l'augment de demandes d'ajudes d'alimentació vinculades al creixement de les situacions de pobresa i exclusió social. Actualment aquestes demandes s'atenen bàsicament a través de la xarxa de distribució d'aliments que formen Creu Roja, Càritas, Fundació del Banc dels Aliments i més de 334 entitats socials receptores, les quals distribueixen principalment productes no frescos, procedents de donacions de particulars i d'empreses, que sovint es complementen, encara que de forma insuficient, amb la compra o la recollida, per part dels ajuntaments, d'excedents d'alimentació fresca, així com amb diners en efectiu o vals.

Dreta
Banner

Destacats