Jornada organitzada per la Fundació Pere Tarrés per al dimarts 13 de setembre en format híbrid.
La Càtedra de Lleure Educatiu i d’Acció Sociocultural de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – URL organitza la jornada 'La millora de les competències acadèmiques dels infants i adolescents en situacions de vulnerabilitat: un repte per a la comunitat educativa', que té lloc el dimarts 13 de setembre de 10 a 13:30h en format híbrid (presencial i telemàtica).
En aquesta jornada es reflexionarà sobre la importància de l’adquisició de competències acadèmiques que possibilitin la igualtat d’oportunitats, a partir del treball que es duu a terme en contextos socioeducatius fora de l’escola. Es presentaran els resultats de dos estudis [1] Competències clau desenvolupades en el lleure educatiu rellevants per a l'èxit escolar i la millora de l’ocupabilitat juvenil i [2] Validació dels qüestionaris sobre les competències clau acadèmiques i d’ocupabilitat en entitats de lleure educatiu i centres oberts / centres socioeducatius realitzats pel Grup de recerca Innovació i Anàlisi Social (GIAS) de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés de la Universitat Ramon Llull, des dels quals s’aportaran eines i estratègies pedagògiques que ajudin els professionals i els voluntaris a planificar els processos educatius orientats a la millora de les competències. En un segon moment de la jornada, s’oferiran orientacions i experiències, per part d’experts i professionals que treballen amb infància vulnerable i les seves famílies, sobre quines polítiques i estratègies s’han de fomentar des de les administracions i les comunitats per enfortir els vincles entre les famílies, l’escola i la comunitat, i així promoure l'èxit educatiu dels infants i joves.