Curs 'El mòbil i les TIC al servei de l'eficiència en la intervenció social'
És imprescindible inscripció prèvia.
La Taula del Tercer Sector organitza els propers 9 i 10 de març, en col·laboració amb el Centre Ernest Lluch Universitat Menéndez Pelayo, el curs 'El mòbil i les TIC al servei de l'eficiència en la intervenció social. Teixint aliances entre sectors públic, privat i Tercer Sector'. El curs se celebrarà al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).
En aquest curs presentarem els models i tendències actuals en sistemes intel·ligents d’atenció a la persona amb l'ajut de tecnologia mòbil i geolocalitzada. Es mostraran els mètodes d’obtenció de dades per a la medició i avaluació permanents que permeten la modelització de perfils per patrons de conducta i poder establir, així, mecanismes de matching que, a partir de les necessitats manifestes de l'usuari, estableixi solucions efectives i en temps real en el camp de la intervenció social.
Les metodologies intel·ligents i adaptatives, basades en tecnologia mòbil,es nodreixen dels processos establerts (BPM) i permeten automatitzar i millorar l’atenció i el suport al beneficiari, millorant la qualitat en l'atenció social, a la vegada que reduint costos en la gestió.
Es pot fer intel·ligent el sistema d’acompanyament i orientació a la persona, mitjançant un coach permanent i social que s’anticipa a les necessitats de la persona i li dóna el suport que necessita just en el moment que ho necessita. Establint sincronies a mida, entre les necessitats de la persona i el suport que rep per part del sistema de coach on line.
El model intel·ligent, a més, és predictiu: un cop es detecten les tendències de tots i cada un dels nostres usuaris, es pot construir un panell de dades que alimenta un quadre de control: Què passarà en el futur? Quins seran els reptes? Quines les oportunitats? Quines decisions cal prendre? ...Un sistema així s'anticipa i, per tant, actua a temps real, accelerant l’assoliment de resultats, accelerant la formació a productivitat just in time i centralitzant totes les dades que es generen fent-les disponibles, tant per a l'anàlisi interna com per a la migració de dades d'agents externs (tercer sector, administració pública, estudis, etc).
El model tecnològic vertebra, tal i com s'exposarà als casos d'èxit, les sinergies entre el tercer sector social, l'empresa privada tecnològica i l'administració pública. En una societat altament especialitzada cada organització cal que se centri en el seu core i que estableixi aliances estratègiques que li aportin competitivitat.