Minyons Escoltes i Guies de Catalunya reafirma el compromís amb l’educació transformadora i la comunitat com a motor de canvi
L'assemblea de l'entitat ha decidit continuar posant el focus en un lleure educatiu transformador i en construir una societat cohesionada i compromesa.
Amb el lema "Som educació, som comunitat", l’assemblea de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya ha refermat el seu compromís per l’educació transformadora i la construcció d’una societat cohesionada i compromesa. L’entitat afronta el nou curs renovant la seva essència davant dels reptes que es plantegen: reforçar l’educació com a eix central, sempre braç a braç amb la comunitat.
Durant la sessió plenària, celebrada a Manresa, també s'han posat sobre la taula altres posicionaments de l'entitat, com el dret a l’habitatge digne, la defensa del català com a llengua de cohesió i arrelament, o la denúncia del genocidi a Palestina i el Líban. També s'ha adreçat un missatge a les persones representants de les administracions, presents a l’acte públic, com la secretària d'Infància, Adolescència i Joventut, Teresa Llorens i la regidora d'Infància i Joventut i Feminismes i LGTBI de Manresa, Isabel Sánchez Pulido, "No farem ni un pas enrere en la defensa dels nostres drets. Ja no només demanem reconeixement, que és essencial per visibilitzar la nostra tasca, exigim la protecció del model d’educació en el lleure, de base voluntària i comunitària, enfront dels models mercantils".
A l'assemblea han assistit també diferents entitats de l’educació en el lleure amb qui MEG treballa de manera estable en diferents espais, com són la Federació Catalana d’Escoltisme i Guiatge o el Consell Nacional de la Joventut de Catalunya.
Presentació de ‘Mètode obert’
També s'ha presentat el llibre "Mètode obert", una actualització de la proposta pedagògica de MEG que reafirma l’essència del moviment escolta i guia com una eina per deixar un món millor i que ha estat elaborada des de la base voluntària. "Partim d’una nova proposta que comença amb la persona i que desemboca en la comunitat" han explicat persones voluntàries que han participat en el desenvolupament de la publicació", que han afegit "pensem una infància i una joventut protagonistes, que va desenvolupant-se a mesura que transcorre per les diferents etapes de la seva vida".