L’acció educativa i social de la Fundació Pere Tarrés beneficia prop de 450.000 persones
Segons la nova memòria anual, durant el 2022 ha acompanyat 448.183 persones, un 30% més que l’any anterior.
Durant el 2022, l’acció social i educativa de la Fundació Pere Tarrés ha beneficiat un total de 448.183 persones, un 30% més en comparació amb l’any anterior. Així ho recull la memòria anual que confirma que la recuperació de la normalitat en moltes de les activitats després de la pandèmia ha estat un dels factors que ha impulsat aquest augment. De fet, les xifres demostren un creixement en tots els àmbits, especialment en les activitats de lleure, on s’ha batut un rècord històric perquè més de 38.300 infants i joves de Catalunya i les Illes Balears (un 26% més que l’any anterior) han participat en aquestes activitats en el primer estiu post-pandèmia. D’aquests 38.321 infants i joves, un total de 5.669 han rebut una beca de l'entitat per poder participar en casals i colònies. En aquestes activitats d’estiu també s’hi inclouen els 18.549 infants de 204 centres d’esplai del Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans de la fundació que, amb l’acompanyament voluntari de 4.131 monitors i monitores, han participat en casals, colònies, campaments i rutes.
A banda de l’increment de la participació en les activitats d’estiu, la Fundació Pere Tarrés ha incrementat l’esforç davant el manteniment de les dificultats socials i la cronificació de la vulnerabilitat. Per això, durant l’any 2022 ha becat un total de 12.065 infants amb dificultats socioeconòmiques perquè poguessin gaudir d’activitats d’educació en el lleure, més que mai abans. D’aquests, 5.669 (un 8% més que el 2021) han rebut una beca per participar en colònies o casals d’estiu a través del programa “Cap infant sense colònies”.
Una altra àrea de l’entitat que ha crescut exponencialment ha estat la dedicada a la formació i a la inserció sociolaboral. Durant l’any 2022, 50.980 persones han participat en programes formatius i d’acompanyament vinculats a temes com el lleure, l’acció social, la gestió d’entitats o la inserció laboral. Una de les formacions històriques és la de monitors i monitores i un any més la fundació es consolida com la principal entitat de formació en el sector del lleure educatiu. Durant el 2022, 3.437 persones han fet un dels 150 cursos promoguts per la fundació per obtenir el títol de monitor/monitora o director/directora de lleure. A més, 30.859 persones han rebut acompanyament del Servei d’Inserció laboral per orientar-les en la recerca de feina, especialment en el cas de persones en situació de vulnerabilitat.