La Creu Roja atén més de 1.800 persones afectades pel temporal

Ha habilitat albergs provisionals per risc d'inundacions i ha activat recursos per a persones sense llar. 

Contenido
Izquierda
En coordinació amb la Direcció General de Protecció Civil, la Creu Roja ha activat els seus dispositius d’emergència per atendre la població afectada pel temporal Glòria. En concret, ha habilitat albergs provisionals a Tordera, Palafolls, Hostalric, Sant Julià de Llor, Santa Maria de Palautordera, Barcelona, Terrassa, Sabadell, Mataró i Sant Celoni per allotjar la població afectada. A Anglès s’ha donat suport logístic i humà a l’alberg habilitat per l’Ajuntament del municipi. En total, des de dilluns 20 de gener, 1.824 persones han estat ateses a tot Catalunya per la Creu Roja i 124 voluntaris han intervingut en les diverses intervencions.

Des que va començar l’episodi d’emergència, a més d’habilitar allotjaments provisionals a diversos indrets de Catalunya, els equips de la Creu Roja han fet sortides per donar cobertura a vehicles afectats pels aiguats, ha ajudat a fer evacuacions, ha activat l’embarcació Ls_Calipso per donar suport al Servei de Salvament Marítim d’aquesta localitat en la cobertura de les incidències al Port de Tarragona i ara col·labora amb els serveis de Bombers i Salvament Marítim en l’operatiu de recerca d’una persona desapareguda al port de Palamós.

Des del Centre de Coordinació de la Creu Roja també s’estan fent trucades de seguiment a les persones usuàries del servei de  teleassistència per donar-los consells sobre com actuar davant el temporal. Des que va començar l’emergència, s’ha contactat amb 2.264 persones de tot Catalunya.

L'organització també ha activat recursos d’emergència per acollir i atendre persones sense llar, més de 200, a Barcelona, Terrassa, Sitges, Sabadell, Mataró i Tarragona. A Terrassa s’ha enviat un vehicle especialitzat per informar les persones que viuen al carrer sobre la possibilitat d’allotjar-se en un equipament i a Sabadell s’ha posat en marxa la Unitat Mòbil Social per oferir menjar calent, mantes i acompanyament a hotels, mentre que a Mataró i Tarragona també s’han activat dispositius per fer seguiment d’aquest col·lectiu. 

 
 
Derecha
Banner

Destacats