Sessions de formació en transparència i qualitat de la informació

Es faran sessions a diferents municipis de Catalunya.

Contenido
Izquierda

Per respondre als reptes plantejats al PNAV 2014-2015 (Pla Nacional d'Associacionisme i Voluntariat), així com al compromís del govern per a l’Impuls de la transparència entre les entitats del tercer sector, la DGACC  organitza i fa possible, de la mà del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural, de la UAB, i amb la col·laboració de la Taula del Tercer Sector, la realització de 10 sessions formatives sobre transparència aplicada a les webs de les entitats.

Objectius de la sessió:

1.- Formar i sensibilitzar sobre el valor i els beneficis de millorar la comunicació aplicant criteris de transparència

2.- Formar  en autodiagnosi de la transparència i amb l’ús del qüestionari d’autodiagnosi

3.- Aplicar criteris d’autodiagnosi a les pàgines web de les entitats participants.

A qui s’adreça la formació:

A persones d’entitats del tercer sector amb responsabilitat de govern o gestió i a tècnics de comunicació i/o persones responsables de la comunicació de les entitats sense ànim de lucre.

Les sessions s’adrecen a qualsevol tipologia d’entitat independentment de les seves característiques en quant a àmbit d’actuació o territorial, forma jurídica, nombre de socis i voluntaris, i recursos econòmics o humans.

Aspectes que es treballaran

Cada sessió es dividirà en tres parts:

Primera part:

Què és la transparència i a quins àmbits i aspectes de la comunicació s’aplica; Per què cal que les entitats no lucratives informin de forma transparent; Com la transparència millora la gestió de les entitats i la comunicació interna; Quins són els criteris de qualitat de la informació que cal aplicar per a comunicar de forma transparent ; Quin és el marc legal: drets i obligacions; Com implantar a les organitzacions una actitud favorable a la transparència que les enforteixi .

Segona part:

Recursos per a fer autodiagnosi de la comunicació; Esglaons de dificultat en relació a l’estat de la comunicació i les possibilitats de millora de les entitats; Aplicació d’Indicadors i criteris d’autoavaluació; Criteris transversals.

Tercera part:

Autodiagnosi preliminar de la comunicació de totes les entitats participants (exercici pràctic: aplicació d’un qüestionari); Presentació d’una selecció de pàgines web d’entitats participants a la sessió; Anàlisi de punts forts i febles de les pàgines exposades; Solucions de millora pels problemes detectats als exemples exposats; Recursos d’utilitat i de fàcil aplicació per a la millora de la comunicació de totes les entitats; Conclusions: valoració de la sessió i compromís de pla de treball de cada entitat.

Metodologia

Es motivarà el diàleg per a propiciar el contrast d’experiències i expectatives diverses i per a sensibilitzar sobre la importància d’aplicar principis de transparència i qualitat de la informació.

Es generarà un espai de reflexió sobre possibilitats i dificultats per a portar a la pràctica els criteris de transparència.

Es treballarà de forma participativa i col·laborativa per tal que la formació s’adeqüi a la realitat de les entitats participants a cada sessió.

S’aplicaran els criteris treballats a alguns casos reals de les entitats participants per a mostrar com aplicar-los de forma senzilla i pràctica.

On i quan es duran a terme les sessions:

 

Localitat

Data

Horari

Data límit inscripció

Adreça

Tarragona

22 setembre

16.30 a 19.30

15 de setembre

Francesc Bastos, 19 (Casa del Mar)

Terrassa

23 setembre

16.30 a 19.30

15 de setembre

Sabadell, s/n (Casal Cívic)

Mataró

25 setembre

16.30 a 19.30

15 de setembre

Argentona, 59-61 (Casal Gent Gran)

Vilanova i la Geltrú

29 setembre

16.30 a 19.30

21 de setembre

Pg. Marítim, 63 (Casa del Mar)

Manresa

30 setembre

16.30 a 19.30

21 de setembre

Circumval·lació, 60 (Casal Gent Gran)

Lleida

2 octubre

16.30 a 19.30

29 de setembre

La Mercè, 1 (Casal Cívic)

Sant Boi

7 octubre

16.30 a 19.30

1 d’octubre

Riereta, 4 (Hotel Entitats)

Sabadell

21 octubre

16.30 a 19.30

15 d’octubre

Campoamor, 93-95 (Casal Cívic)

Girona

4 novembre

16.30 a 19.30

28 d’octubre

La Rutlla, 20-22 (Hotel Entitats)

Granollers

18 novembre

16.30 a 19.30

11 de novembre

Pg. Muntanya, 23

(Casal Gent Gran)

Barcelona 25 novembre 16:30 a 19:30 25 novembre Casa del Mar (C/Albareda,1)

Procés d’inscripció

  • La inscripció està oberta per a totes les formacions a partir del dia 1 de setembre.
  • La inscripció es limita a una persona per entitats a fi d’afavorir que el màxim d’entitats puguin accedir a la formació.
  • El perfil de la persona que s’inscrigui ha de respondre al perfil: persona amb responsabilitat de govern o gestió i a tècnics de comunicació i/o persones responsables de la comunicació de les entitats.
  • La gestió de les inscripcions està coordinada per la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya, que col·labora en l’organització  d’aquesta formació que s’adreça a entitats de tots els àmbits i d’arreu de Catalunya.
  • Les places són limitades. Un cop exhaurides es preveu llista d’espera.
  • La formació no té cost econòmic per a les entitats, per la qual cosa es demana que en cas de no poder assistir es notifiqui la baixa de la plaça a l’adreça projeccio@tercersector.cat  3 dies abans de l’inici de la formació, per poder facilitar l’assistència d’altres entitats.
  • Per formalitzar la inscripció cal fer-ho a través del formulari
  •  Es lliurarà certificat d’assistència a la sessió formativa.
Derecha
Banner

Destacats