Dincat desmenteix que la llei Celaá suposi el tancament dels centres d’educació especial
Lamenta que s’hagi fet una interpretació manipulada provocant malestar i angoixa a les famílies.
Contenido
Izquierda
Dincat, representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, assegura que la llei LOMLOE, la nova reforma educativa coneguda com a Llei Celaá, en cap cas, contempla el tancament dels centres d’educació especial (CEE). De fet, la federació, que engloba els CEE concertats a Catalunya, reconeix la nova llei com un pas més cap a l’educació inclusiva de qualitat, així com cap al reconeixement de la tasca essencial que duen a terme els centres d’educació especial. Tanmateix, Dincat alerta que, per poder garantir aquestes millores, és necessari que l’administració pública acompanyi la llei dels recursos econòmics adequats que, fins ara, no s’hi ha destinat.
Dincat lamenta que s’hagi fet una interpretació manipulada i parcialment falsa del text normatiu provocant malestar, angoixa i confusió entre les famílies de l’alumnat amb discapacitat. Per aquest motiu, Dincat llança un missatge tranquil·litzador al sector i explica que el que pretén la nova Llei és millorar la capacitat de l’escola ordinària per evitar que aquest alumnat sigui considerat una dificultat en comptes de considerar-los nens i nenes amb dret a ser reconeguts, valorats i capaços de contribuir de forma molt positiva a l’aula i a l’escola en el seu conjunt. I, pel que fa als centres d’educació especial, els reconeix com una font de coneixement, experiència i expertesa imprescindible i, per això, se’ls atorga un paper fonamental com a centres de referència i suport per tot el sistema educatiu.
A més, aquesta nova llei s’alinea amb les consideracions internacionals respecte a l’educació inclusiva, que estableixen la importància d’assegurar un sistema d'educació de qualitat no discriminatòria; de promoure la igualtat d’oportunitats d’aprenentatge; de desenvolupar el paper de les escoles especials com a centres de recursos; i d’augmentar la capacitat inclusiva de les escoles ordinàries i millorar el seu suport cap als alumnes.
Derecha
Temàtica
Banner