“Recuperem i transformem aliments en àpats”, la campanya del Banc dels Aliments per lluitar contra el malbaratament alimentari
La campanya s'adreça a les empreses, a les quals el Banc dels Aliments anima a sumar-se als objectius de sostenibilitat i solidaritat.
La Fundació Banc dels Aliments de Barcelona ha posat en marxa la campanya “Recuperem i transformem aliments en àpats”, adreçada a les empreses que vulguin sumar-se a la lluita contra el malbaratament alimentari que du a terme, de forma habitual, l'entitat. La campanya posa en valor la tasca que ve realitzant el Banc dels Aliments en la lluita contra el malbaratament alimentari des de fa més de 35 anys. En aquest sentit, de les 18.300 tones d'aliments que va distribuir el 2023, el 60% van ser aliments recuperats. Cal destacar que aquests aliments van ser distribuïts a 130.000 persones en situació de vulnerabilitat del nostre entorn i que els aliments recuperats suposen una petjada ambiental de 21.175 tones de CO2. Així, en evitar el malbaratament, estem evitant el cost econòmic i, també, el cost ambiental de tornar a produir aquests aliments per al consum.
El problema del malbaratament alimentari a Catalunya
El problema del malbaratament és un repte que ens interpel·la socialment i que requereix la implicació de tots els agents de la cadena agroalimentària, també de les llars. En aquest sentit, convé destacar una xifra important: cada persona malbarata 61 quilos d'aliments a l'any, que corresponen a 118 quilos de CO2. Aquestes dades es fan especialment greus quan, a Catalunya, una de cada cinc persones adultes viu en risc de pobresa o exclusió social, i un de cada tres infants sobreviu amb una alimentació deficient, segons les dades de l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat) l'any 2023.
La col·laboració de les empreses, una iniciativa de responsabilitat social i de sostenibilitat
Amb la campanya "Recuperem i transformem aliments en àpats", el Banc dels Aliments de Barcelona cerca la col·laboració de les empreses. A més, les empreses que hi col·laborin faran tangible la seva RSE i sostenibilitat, donaran resposta als Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides, ajudaran a l'alimentació saludable de les 130.000 persones beneficiàries del Banc dels Aliments i a que les emissions de CO2 no hagin estat en va. Així mateix, també accediran als avantatges fiscals de les donacions del 40% de l'aportació.
Les empreses que vulguin col·laborar amb el Banc dels Aliments poden participar fent una aportació econòmica al web: https://dona.bancdelsaliments.org/ca/alimentsenapats, o a través de l'organització d'iniciatives solidàries amb els seus clients o amb els seus empleats, per tal d'aconseguir fons.