De la tecnologia de les coses, al de les persones
El Mobile World Congress ha estat una oportunitat única per mostrar com el Tercer Sector està treballant per aconseguir que la tecnologia es posi, veritablement, al servei de les persones i com les entitats socials ja estan incorporant la innovació dins la seva visió estratègica perquè no podrà haver-hi transformació digital, sense transformació social.
Content
Esquerra
Aquest ha estat el lema de m4Social, el projecte d'innovació social digital de la Taula del Tercer Sector, durant el Mobile World Congress 2019. Una edició de rècord on hem pogut sumar valor social al certament tecnològic més important del món gràcies al suport de la Fundació Mobile World Capital Barcelona, que ens ha cedit -un any més- espai en el seu estand per poder presentar-hi apps i projectes amb impacte social.
Ha estat una experiència enriquidora i potent que ha permès visibilitzar com una part de les entitats del Tercer Sector ja estan incorporant la innovació en la seva visió estratègica i com, cada vegada més, estan cercant solucions tecnològiques que donen resposta a les necessitats de les persones o que agilitzen els processos interns de les mateixes organitzacions, ajudant a fer que siguin més eficients i eficaces en l'atenció a les persones. Dos exemples clars són Voluntariapp del Grup Alba, amb la col·laboració de la Federació Catalana de Voluntariat Social i la Diputació de Lleida, i Easeapps de la Fundació ASPACE Catalunya, amb el suport de la FEPCCAT.
A banda d'aquestes apps, Administracions (Generalitat de Catalunya i Ajuntament de Barcelona) i altres ens (Fundación Vodafone i l'Obra Social 'la Caixa') també han donat a conèixer, al MWC, iniciatives que connecten l'acció social amb la tecnologia. Són un exemple, també que, a poc a poc i fent sinergies entre diversos actors, estem aconseguint aprofitar tot el potencial de la tecnologia al servei de les persones, sobretot aquelles que tenen més dificultats.
Dreta
Banner