FATEC exigeix a les entitats bancàries que no aïllin a les persones grans
La reducció d'oficines està perjudicant a aquest col·lectiu que ara es veu obligat a fer tràmits online o que s'ha de desplaçar més lluny.
La Federació d'Associacions de Gent Gran de Catalunya (FATEC) se suma a la reivindicació de la Confederación Española de Organizaciones de Mayores (CEOMA) que exigeix a les entitats bancàries que "eliminin l'edatisme en el tracte a les persones grans". A causa del tancament d'oficines per reduir costos, els bancs estan reduint els serveis presencials que presten, el que està comportant un greu perjudici a la gent gran d'edat més avançada i a aquelles que tenen més dependència.
Les entitats de defensa dels drets del col·lectiu denuncien que les persones s'han de desplaçar més lluny de casa per anar a la seva oficina i que, a més, els tràmits cada vegada són més online, sense tenir en compte la bretxa digital, cosa que genera "por, inseguretat i ansietat". Davant aquesta situació, defensen que "és urgent que les entitats bancàries que ja han reduït els seus serveis no aïllin a les persones que no tenen formació en noves tecnologies i que estableixin sinergies de col·laboració", a més reclamen "eliminar l'edatisme" i "seguir treballant i fomentant el bon tracte, eliminant l'aïllament [del col·lectiu]".