Participació i societat civil

Magic Line SJD

La Magic Line SJD, la caminada solidària impulsada per Solidaritat Sant Joan de Déu, celebra la seva 12a edició a Barcelona el pròxim 27 d’abril. Per participar només cal inscriure's com a equip d’entre 2 a 20 persones, triar un recorregut a qualsevol de les ciutats, marcar-se un repte econòmic i organitzar activitats de captació de donatius per assolir-lo. Les rutes estan dinamitzades amb música i teatre de carrer i hi ha una gran festa a l’arribada.

Magic Line SJD

La Magic Line SJD, la caminada solidària impulsada per Solidaritat Sant Joan de Déu, celebra la seva 12a edició a Barcelona el pròxim 27 d’abril. ‘Som el que compartim’ és el lema que acompanyarà el decurs de tota la mobilització. El 100% dels fons recaptats pels equips de la Magic Line SJD es destinen a programes socials i sanitaris per cuidar a persones en situació de vulnerabilitat del territori de cada caminada.

Societat civil i actors locals reclamen que la Unió Europea situï els drets socials al centre de la nova agenda política europea

La societat civil i els governs locals i regionals reivindiquen que s’escolti la seva veu i se’ls tingui en compte en el disseny i la implementació de les polítiques públiques europees. Entre els reptes, el desenvolupament del Pacte Europeu de Migració i Asil, la primera Estratègia europea contra la pobresa, el primer Pla d’acció europeu per a l’Habitatge Assequible, el Pla d’adaptació al canvi climàtic i el Reglament europeu sobre la intel·ligència artificial.

Els drets humans: l’assignatura pendent

La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, la Plataforma d’Infància de Catalunya (PINCat), Catesco i l’Institut de Drets Humans de Catalunya han presentat les aportacions que han fet a l’Examen Periòdic Universal, un mecanisme del Consell de Drets Humans de les Nacions Unides que analitza la situació general dels drets humans de cadascun dels estats membres de l’ONU cada quatre anys i mig.