Sant Joan de Déu engega la campanya del Cafè Solidari SJD per trencar la soledat no desitjada

Més de 300 bars de l’àrea metropolitana de Barcelona se sumen a la campanya que vol conscienciar sobre el fenomen i aconseguir fons per finançar projectes de lluita contra la soledat no desitjada. 

Contenido
Izquierda

La soledat no desitjada cada cop afecta més persones de tots els orígens, condicions, sexe i edat. Aquesta realitat s’ha convertit en la nova pandèmia silenciosa del S.XXI i trencar-la és responsabilitat de tots i totes. Sant Joan de Déu té en marxa la campanya del Cafè Solidari SJD que té dos objectius molt clars: sensibilitzar sobre aquesta problemàtica i aconseguir fons per finançar projectes que ajudin a millorar la vida de les persones que atenen als seus centres, fent que cap d’aquestes se senti sola.

Més de 300 bars de l’àrea metropolitana de Barcelona se sumen a la campanya que, fins al 30 d'octubre, promou fer cafès solidaris per trencar soledats. Per a Sant Joan de Déu, els bars són espais on moltes persones que se senten soles troben un espai on socialitzar. Grans relacions i vincles s’han forjat al voltant d’una taula amb un cafè. A més de prendre un cafè al bar, hi ha altres maneres de participar en la campanya com, per exemple, organitzant un cafè solidari, fent un donatiu o comprant la tassa de la campanya, entre altres.

Dades destacades sobre la soledat

  • A Europa, més de 30 milions de persones se senten soles.
  • 1 de cada 4 infants d’entre 10 i 12 anys se sent sol.
  • El 26% dels joves afirmen sentir-se sols.
  • Més del 50% de les persones majors de 80 anys.
Derecha
Banner

Destacats