Posicionament de la PINCat sobre l'ús dels mòbils i les pantalles a l'escola

La Plataforma d'Infància de Catalunya (PINCat) de la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya ha consensuat un posicionament sobre l'ús dels mòbils i les pantalles a l'escola. Conscient de la complexitat del debat, i partint de la idea que la tecnologia impacta en els drets fonamentals de la infància i adolescència, les entitats socials que treballen en aquest àmbit defensen la idea de no prohibir l'ús dels diferents dispositius als centres escolars sinó de regular l'esfera digital. La PINCat assegura que les escoles poden ser espais on desenvolupar les seves competències digitals de forma segura i que el que cal és treballar la regulació de l'ús de les pantalles en el marc d'una estratègia digital del centre i de forma compartida amb altres agents educatius, com les famílies i els espais de fora de l'escola, per coordinar-se i complementar-se. 

Tipus de document
Entradeta

Les entitats de la Plataforma d'Infància de Catalunya defensen la idea de no prohibir l'ús dels diferents dispositius a les escoles sinó de regular l'esfera digital.

Tipus de publicació
Àmbits d'intervenció
Data del document