#SomImprescindibles: reivindiquem el paper de les entitats socials en la resposta a la crisi social de la pandèmia
Les protagonistes de la nova campanya de la Taula són les persones que reben suports, les professionals i les voluntàries.
Abans érem necessàries, però ara, #SomImprescindibles. La nova campanya de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya reivindica la contribució i el treball de les organitzacions del tercer sector social a l’hora de donar resposta a la greu crisi social derivada de la pandèmia. Des de l’inici de la Covid-19, les entitats socials no han deixat d’acompanyar i oferir serveis i suports essencials a persones en situació de vulnerabilitat que, abans del coronavirus, ja vivien amb moltes dificultats per cobrir necessitats bàsiques.
#SomImprescindibles vol posar rostre al conjunt del tercer sector social: les persones que reben suport de les entitats socials, les professionals i les voluntàries. Gràcies al seu compromís i treball, el tercer sector social ha pogut atendre més de 800 mil persones en situació vulnerable durant el 2020, triplicant les ajudes a l’alimentació i duplicant les d’habitatge per afrontar l’emergència social.
La campanya posa el focus en els àmbits (alimentació, habitatge, treball, bretxa digital, suport a l’autonomia personal i salut mental), i en els col·lectius més colpejats per la Covid-19 (infància, joves, dones, persones grans, migrades i amb discapacitat) per fer visible els estralls de la pandèmia.
Els materials de difusió són: un espot de televisió, una falca de ràdio, anunci per a premsa, creativitats per a les xarxes socials i sis càpsules de vídeo sobre cadascun dels àmbits tractats que també es mouen en les xarxes socials tant de la Taula com de les seves 35 entitats federades, a més d’una landing (somimprescindibles.cat).
La difusió de la campanya, ideada per Giny Comunicació, és possible gràcies al suport i la col·laboració de mitjans de comunicació i empreses com: TV3, La Xarxa, Betevé, Catalunya Ràdio, RAC1, Ràdio 4, Ràdio Estel, COPE Catalunya, Diari Ara, La Vanguardia, Associació Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), Social.cat, Xarxanet, Crític, TMB, TRAM, Renfe, Cinemes Truffaut i Brunet Publicitat.